Sivut

perjantai 31. joulukuuta 2021

Vuonna 2022 aion..


Mulla ei ole tapana tehdä uudenvuodenlupauksia, mutta tavoitteita asetan aina - ne on elämän suola ikäänkuin, enkä osaa elää ilman.

Mitä tavoitteita asetan vuodelle 2022?




Tehdä ekologisempia valintoja

Meillä on yksi kokonainen kaapillinen täynnä muovipusseja. Mua oikeasti hävettää sanoa tämä, mutta.. Jotenkin yhtenä päivänä sieltä roskapussia ottaessani heräsin että herrajumala.

Ja siitä päivästä lähtien olen alkanut asiaa pohtia, että mitä voisin tehdä tän asian eteen - mitään suurta ja maailmaa mullistavaa ei ole tulossa, mutta pieniä tärkeitä muutoksia: esimerkiksi kestokassien käyttö ja ihan yleisestikin kertakäyttöjuttujen vaihtaminen kestoversioihin, jätteen lajittelu ja sen määrän vähentäminen.

Laittaa kodin järjestykseen

Luopua KAIKESTA turhasta ja tehdä kunnon säilytysjärjestelmän tähän huusholliin joka aika ajoin muistuttaa lähinnä kaatopaikkaa romun määrän ansiosta. Mua ahdistaa tää jatkuvasti vallitseva kaaos, enkä enää aio antaa asian vain olla.

Pitää blogin hengissä

Että olisin täällä vielä 2022 joulukuun lopussa kirjoittamassa koostetta kuluneesta vuodesta ja listaamassa tavoitteita/toiveita vuodelle 2023.

Ehkä joku postaus viikossa-tahti?

Panostaa someen enemmän

Oon sydänjuuriani myöten tykästynyt somen tekemiseen, joten vuonna 2022 aion antaa sille enemmän - niin aikaa, vaivaa kuin myös enemmän itseäni.

Matkailla kotimaassa

Nyt kun Rasmuksen koliikista ei ole enää tietoakaan niin uskaltaa jo haaveilla ja suunnitella tällaistakin.

Haluaisin käydä ainakin Muumi Jääluolassa ja Oulun Tietomaassa!

Olisi ihan superkiva käydä myös joku yön yli- tai parinkin yön lomareissu esimerkiksi Vuokatissa, mutta en tiedä onko se vielä tämän vuoden juttu - nähtäväksi jää!

Hankkia karvaista perheenlisäystä

Meillä on aikeissa alvuvuoden aikana nipsiä Leolta kulkuset veks, ja sen jälkeen lajitoverin hankkiminen alkaa olla ajankohtaista - luulen kuitenkin, että menee ehkä kesälle sillä halutaan nyt ottaa ihan pentu ja optimistisesti ajatellaan että kesällä M'lläkin olisi lomaa niin että meitä olisi sitten kaksi siinä koiranpenturumbassa läsnä. 

Saavuttaa mun tavoitepainon

Kuka muistaa sen mun lempeän elämäntaparempan, jonka aloitin öö elokuussa? No, joo. Se onkin sitten ollut todella lempeä eli yhtäkuin ei mitään muutosta mihinkään.. Syön edelleen ihan miten sattuu ja myös ihan mitä sattuu - liikuntapuoli on tosin ehtinyt monipuolistumaan tässä ihan tällä viikolla, kun aloitin juuri maanantaina Fitverstaan 12vk kestävän MAMA 3kk+ valmennuksen.

Oon muuten myös alkanut syömään vitamiineja säännöllisesti - mutta paljon on silti vielä petrattavaa, varsinkin mitä tulee syömiseen.

...

Tekisi mieli listata vielä ties kuinka monta tavoitetta tähän, mutta mä luulen että nämä kahdeksan riittää tältä erää. Näitä, ja uutta vuotta kohti!

Ihanaa vuodenvaihdetta!✨

🖤 Tiia Krista Annika

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti