Sivut

maanantai 10. tammikuuta 2022

30 kysymystä ja vastausta


Tuntui hyvältä idealta aloittaa 2022 blogivuosi tällaisella kevyellä "hömpänpömppä"-postauksella, joten:

Mikä tarina mun nimellä on, mihin kaupunkiin haluaisin matkustaa seuraavaksi ja mikä on mun epäsuosittu mielipiteeni?

Näihin, ja moneen muuhun kysymykseen löydät vastaukset jatkamalla lukemista!




1. Koko nimesi ja mistä se tulee?

Tiia Krista Annika - mun nimellä ei ole sen kummempaa merkitystä. Äiti oli positiivisen raskaustestin tehtyään todennut vain, että se on tyttö ja siitä tulee Tiia Krista Annika. Ja niin tuli.

2. Pituus?

165cm kun on viimeksi mitattu. Voi olla ettei tämä pidä enää paikkaansa, sillä tää mun selkäsairaus osaa kyllä hävittää pituutta.

3. Mitä katsot TV:stä juuri nyt?

TV:stä TV:stä en katso mitään, mutta suoratoistopalveluista kyllä - tällä hetkellä lemppareita on Netflixistä Blacklist ja Paramount+:sta True Life Crime! 

4. Mikä ihmetyttää tällä hetkellä?

Se, kuinka suuresti arki vaikuttaa. Heti tänä aamuna kun esikoinen lähti päiväkotiin ja arki pääsi jatkumaan - heti tuli sellainen helpotus ja mielenrauha. Arki on parasta.

5. Suurin haaveesi?

Suora selkä, työ lastensuojelulaitoksessa, oma hevonen, kolme lasta ja kaksi koiraa, maalla asuminen, onnellinen perhe-elämä.

6. Tämän vuoden suunnitelmat?

Mä oon Rasmuksen kanssa kotona ainakin syksyyn saakka. Sitten joko palaan kouluun läsnäolevaksi tai jatkan hoitovapaalla - mikäli palaisin kouluun niin M' jäisi isyyslomalle. 

7. Lempiruoka?

Vastaan aina että tortillat, mutta mulla ei ole yhtä ja ainoaa lempiruokaa - tykkään sikana myös esim. lasagnesta, kinkkukiusauksesta, kasvisgratiinista, lohikeitosta...

8. Mitä harrastat?

Käsitöitä - lähinnä neulomista ja virkkaamista, mut nyt oon innostunut myös askartelusta enemmän! Myös sosiaalinen media (Instagram, TikTok ja blogi) on mun harrastuksia, vaikka aika ajoin saankin niistä lisätuloja. 

9. Paras vuodenaika?

Mä tykkään kaikista vuodenajoista, mutta eniten talvesta ja syksystä. 

10. Lempielokuvasi?

Hmm.. tää onkin paha! Mulla ei tuu mieleen yhtään sellaista ylitse muiden-lempparileffaa, mut ainakin Black Swan ja Fast & Furiousit on semmosia huippuina mieleenpainuneita! 




11. Kahvi vai tee?

Todellakin kahvi, en ole teeihmisiä.

12. Mikä on parasta elämässä juuri nyt?

Perhe on aina parasta elämässä, mutta sen lisäksi tällä hetkellä some on yks parhaista asioista mitä mulla on.

13. Mihin kaupunkiin haluaisit matkustaa seuraavaksi?

Leppävirralle - ihan vaan koska Moomin IceCave.

14. Horoskooppimerkkisi? Uskotko horoskooppeihin?

Kaksonen - en oikein tiedä uskonko. 

15. Esikuvasi?

Mulla ei taida olla esikuvaa.

16. Mitä haluaisit oppia vuonna 2022?

Säästämään, lajittelemaan jätteet, tekemään ekologisempia valintoja elämässä, tekemään onnistuneen täytekakkupohjan, solmimaan makrameen... Vitsi, vaikka mitä!

17. Kuinka monta lasta haluaisit?

Kolme - oon ihan lapsesta saakka haaveillut kolmesta lapsesta, ja haaveilen edelleen.

18. Mitä piirrettä inhoat ihmisissä?

Kaksinaamaisuutta, epärehellisyyttä, ylimielisyyttä, kapeakatseisuutta, liiallista itsekkyyttä.. Ah näitä ois!

19. Kallein ostoksesi?

Kääk, mikähän tää vois olla.. Jos lähiaikoja miettii niin robotti-imuri. Jos yleisesti ottaen niin varmaan joku puhelimista. En oo koskaan ostanut mitään älyttömän kallista.

20. Epäsuosittu mielipiteesi?

No tällä hetkellä tää ainakin tuntuu epäsuositulta mielipiteeltä: Raketit on kivoja! Uudenvuoden rakettiraivo oli taas melkoinen... Meillä on ammuttu raketteja ennenkin, ammuttiin myös tänä vuonna ja tullaan jatkossakin ampumaan - toivon ettei mitään kieltoa siihen tulisi, vaikka ymmärrän kyllä myös heitä jotka eivät tykkää syystä että rakettien kanssa on käynyt jotain. Mutta en ymmärrä sitä että heidän mielestään ne pitäisi kieltää kaikilta sen takia.


21. Mitä ihailet toisissa ihmisissä?

Rohkeutta - rohkeutta olla oma itsensä ja muodostaa omat mielipiteensä asioista, rohkeutta seistä omien sanojensa takana ja ottaa vastuu virheistään, rohkeutta hypätä benjihyppy.. Rohkeutta ylipäätään kaiken suhteen.

22. Mikä inspiroi juuri nyt?

Arki ja siihen palaaminen. Mä oon sellainen tyyppi että inspiroidun ihan jatkuvasti ja ihan kaikesta. Ei tarvitse olla mitään arkea ihmeellisempää, että alkaa inspiraatio tulvia.

23. Suurin paheesi?

Kyllä mä sanoisin että herkuttelu. Ihan jäätävä herkuttelu, jota oon nyt onneksi saanut hillittyä keskittymällä säännölliseen ruokarytmiin - joka ei tosin suju vielä kauhean hyvin mutta..

24. Mitä odotat?

No just tällä hetkellä odotan sitä että M' tulee iltavuorosta ja pääsen rauhassa suihkuun. Odotan myös viikonloppua ja pakkasten lauhtumista, että päästäisiin Luukaksen kanssa kokeilemaan hänen uusia luistimiaan ja Rasmuksen kanssa pulkkailemaan.

25. Unelmien työpaikka?

Lastensuojelulaitos.

26. Tärkeät ominaisuudet toisissa ihmisissä?

Suorasanaisuus ja rehellisyys, mutta näiden kanssa myös tilannetaju.

27. Biisi jota kuuntelet tällä hetkellä?

Arizona Zervas - Snowman

28. Uskotko kohtaloon?

Tääkin on vähän hankala kysymys.. En oikein tiedä. En usko mihinkään sellaiseen että kaikella on tarkoituksensa, mutta toisaalta taas uskon vähän.

29. Mitä haluat saavuttaa seuraavan viiden vuoden aikana?

Valmistua ammattiin, päästä töihin, saada kolmannen lapsen ja toisen koiran, saada suoran selän.


30. Oletko koskaan menettänyt ystävää?

Olen, montakin - jokunen on siirtynyt ajasta ikuisuuteen ja jokusen kanssa on välit viilenneet ja/tai katkenneet.




Sellaista hömpänpömppää tällä kertaa - toivottavasti siellä seassa oli jotain uusiakin juttuja! 

Ihanaa maanantaita!🤍


🖤 Tiia Krista Annika

1 kommentti: