Sivut

maanantai 22. marraskuuta 2021

TALVEN BUCKET LIST


Talvi on mun lemppari vuodenaika.

Vaikka oon syntynyt kesällä ja voisi niin ollen kuvitella mun olevan ihan kesäfani, niin pidän talvesta eniten. Toki musta kyllä kaikissa neljässä vuodenajassa on jotain ihanaa - mutta ei nyt aleta lärpättää siitä sen enempää vaan mennään suoraan asiaan!

Koska rakastan talvea + listoja, niin en voisi antaa itselleni anteeksi jos en tekisi bucket listiä tälle talvelle joten:


TÄNÄ TALVENA AION...

🤍 käydä markkinoilla

Markkinoissa on ihan oma juttunsa ja tunnelmansa, niin ja entäs sitten joulumarkkinoissa? Ai että, PAKKO päästä. 

🤍 ja makkaranpaistoretkellä

Koko perheen voimin jollekin kivalle laavulle paistamaan makkaraa.

🤍 tehdä jäätaidetta Luukaksen kanssa

Tästä tuutte varmasti kuulemaan lisää myöhemmin, mutta aion värjätä Luukaksen kanssa vettä ja jäädyttää! Näin viime talvena somessa hirveän paljon tällaisia ja ne olivat kauniita, jäi kuitenkin itsellä tekemättä silloin.

🤍 viedä Luukaksen ensimmäistä kertaa ikinä kokeilemaan luistelua

Sillä varauksella siis että hän haluaa sitä kokeilla - voisin ehkä itsekin pitkästä aikaa testata miltä tuntuu, tiesitkö muuten että oon harrastanut lapsuudessa ringetteä?

🤍 ja Rasmuksen ensimmäistä kertaa pulkkailemaan

Tätä varten tarviis kyllä ostaa uusi vauvapulkka, kun edellisestä on valjaat kadonnut mystisesti enkä ihan luota siihen että tuo häslähöslä pysyisi kyydissä ilman niitä..

🤍 hankkia kauan haaveilemani valopuun meidän pihaa koristamaan

🤍 etsiä meidän olkkariin sopivat verhot ja maton

Meillähän siis ei ole olohuoneessa edelleenkään verhoja, kun en ole löytänyt sopivia - kolme ikkunaa on hankala verhojen kannalta. Ja kaksi pitkää "käytävämattoa" ei toimi.

🤍 opettaa Rasmuksen nukkumaan pinnasängyssä ja luopua perhepedistä

Tästä kirjoitan myöhemmin ihan oman postauksensa ja avaan asiaa enemmän, mutta sanotaanko nyt näin että perhepedin aika on nyt ohi.

🤍 rakentaa piparkakkutalon

Ensimmäisen ikinä - mä en oo koskaan tehnyt piparkakkutaloa, vaikka olen kovasti siitä haaveillut.

🤍 teettää valokuvia

Kun Luukaksen päiväkotikuvat tipahtivat postilaatikkoon, tajusin etten ole ihan liian pitkään aikaan teettänyt kuvia joten olisi korkea aika!

Ajattelin laittaa aluille sellaisen perinteen, että jokaisen vuoden lopussa tilaisin valokuvakirjan, jossa olisi kuvia kuluneelta vuodelta.

🤍 opettaa Luukaksen tekemään lumitähtiä paperista ja koristella niillä olohuoneen ikkunan


🤍 loihtia meille kaakaobaarin

Luukas RAKASTAA kaakaota.

🤍 viettää lapsi päättää-päivän

Mulla on ollut tää mielessä jo jonkin aikaa, mutta ajatuksen tasolle se on sitten jäänytkin.

🤍 katsoa ainakin kolme elokuvaa

Ihan liian harvoim tulee enää elokuvia katsottua, kun sarjoihin on huomattavasti helpompi keskittyä.

Mutta nää leffat mä haluaisin nähdä:

- Syke: Hätätila
- Blue Story
- Syyllinen

🤍 lukea ainakin yhden kirjan

Tuossa yhtenä päivänä huomasin, että mullahan on hitto vie kestokassillinen kirjoja yhdessä kaapissa... 

🤍 tehdä oikein hienon lumiukon

🤍 kokeilla ainakin yhtä uutta ruokareseptiä

Klassinen ongelma - meillä tuppaa pyörimään samat perus kotiruoat kuukaudesta toiseen, ja ollaan tosi huonoja kokeilemaan mitään uutta.

🤍 luopua 12 "entä jos joskus satun tarviimaan tätä"-asiasta

Tässä huushollissahan siis kaapit tursuaa turhaa tavaraa, kun "saattaa joskus vielä tarvita" mutta samaan aikaan kiroan tilanpuutetta ja sen turhan rojun määrää.. 

🤍 opetella olemaan luontevasti kameran edessä

Mä oon mun epämukavuusalueella jos kameran takana on joku muu kun mä itse eli toisinsanoen itselaukaisin.

🤍 ja opettaa M'n olemaan kameran takana

Jota tietenkin osaltaan helpottaisi se, että kuvattava osaisi rentoutua..

🤍 suorittaa hyväksytysti kolme verkkokurssia

Tän tavotteen saavuttaminen meinais tahtia yks kurssi kuukaudessa, joten ei paha todellakaan! 


Mitä sä aiot tehdä tänä talvena?

🖤 Tiia Krista Annika

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti